About me
Previous Posts

This chat central link with www.mp3central.blogspot.com
Get your own Chat Box! Go Large!

Merdeka!!!! Edisi Perut dan Kocek Ku Kempis Kembali...

Monday, September 01, 2008
Ore : 12:37 AM

Bangun Pagi Gosok gigi Cuci muka Terus mandi Pakai baju Makan Roti Naik kereta Pergi Shopping...ZZZZZZ!!!!
Dah lama tak jumpa hari cuti panjang cam nie. Ok aku nak ucapkan salam kemerdekaan utk semua warga Malaysia dan aku harapkan kemerdekaan ini kekal untuk selama-lamanya. Ari ni punya plan memang padat. Dari pagi bangun kemas rumah hingga ke tengahari. Pastu Eton cabar aku gi shopping pakai kain sarung jer dan aku dengan selambanya menyahut cabaran itu. Tapi Eton pula yang rasa malu dan mula mogok tika aku ingin membelokkan kereta ke Plaza Angsana. Jadi tak jadi la aku nak masuk Angsana dengan hanya bersarung sahaja. Aku terus menuju ke rumah Shida untuk pinjam seluar. Lagi pun aku dah lama tak menjengah dia sekeluarga. Lepas Asar aku berangkat ke Jusco Tebrau tapi masa tu Adam dan Aliff dah keletihan hingga tertidur didalam perjalanan. Aku dan Eton memang dah rancang nak belikan dulu baju2 raya untuk mereka. Walaupun tido, kena jugak heret masuk Jusco. Orang boleh tahan jugak ramai lagi pun ramai yg baru dapat gaji macam aku nie. So memang masa terbaik untuk mengurangkan duit yang menebal didalam wallet. Nak-nak hari nie merupakan hari terakhir jualan murah di Jusco. Memang berbondong-bondong manusia di situ.
Poney 0r Money?

Niat aku memang takde lain cuma cari baju Aliff dan Adam sahaja. So memang terus target kat Kids Section dan memang dah jadi kewajipan mesti pergi tengok baju Poney seperti tahun2 sebelumnya. Tapi agak hampa tak banyak design yang cantik. Yang banyak cuma baju2 stock clearence aja. Tapi memang ada sales lagi laa dan lastday katanya.
Akak baju putih nie pun 50% gak ke?

Dekat situ jerk dah makan masa dekat 1 jam setengah. Dapatlah beberapa helai baju dan seluar yang kami rasakan bersesuaian dengan budget dan citarasa kami. Dan masa tu budak2 nie semua dah bangun tido. Si Adam celik2 mata jerk dah melalak nak makan. Lapar benar katanya. Aku menawap dekat 3 round kat level 3 Jusco tu nak carik tempat makan yang sesuai. At last decide makan kat Ayamas jer. Sebab kat situ tak berapa nak ramai orang dan berharap makanan akan dapat cepat. Tapi bila kau tengok muka Adam kat bawah nie, kau orang tau la jawapannya.
Lambatnya nak buka!

Yum! Yum!
Bila makanan tiba tengoklah tak sabarnya kami yang macam dah seharian tak makan melihat makanan dihidangkan.
Kejap ada....
Kejap Takde....
Tengok laa licin abis terang benderang semua makanan di ratah kita orang. Memang dah tahap kubulur gaban nye. Seb baik sudu tu Adam tak telan sekali. Kalau tak mau rugi restoran Ayam Mas tu...

Ada JPJ tak kat depan? Aku bawak lebih muatan ni..
Bila perut dah penuh datang pulak pemalas nak berjalan. Semua nye nak bertenggek atas Stroller tu. Seb baik tak patah stoller Combi tu. Aku rasa kalaulah Storller tu ada absorber mesti dah jadi macam kereta potong spring ala-ala kereta Impak Maksima. Dan balaci kena tolak storller tu sapa lagi kalau bukan aku.
Urgggg!!! Beratnya.. Eton nape tak duduk sekali???
Dan lebih malang lagi time nak tahan bebudak tu time naik Escalator. Seb baik Eton tak duduk sekali atas Stroller tu kalau tak confirm terputus urat kentut aku nak menahannya.. Anyway Nak ucapkan Selamat Menyambut Ramadhan AL mubarak dan Selamat mengerjakan ibadah berpuasa untuk semua muslimin dan muslimat. Ahlan Wasahlan Ya Ramadhan...
Inilah Merdeka!!!! Edisi Perut dan Kocek Ku Kempis Kembali...

Labels:


posted by admin at 12:37 AM | Permalink |

[ back home ]

Comments for Merdeka!!!! Edisi Perut dan Kocek Ku Kempis Kembali...
Ads Corner


TagMe!

TagMe!
Download

Laskar Cinta
Hanya Untukmu-Mawi
V/CLIP Jgn. Pisahkan – Mawi dan Marsha(baru)
Mawi - Al- Jannah
Siti Nurhaliza - Biarlah Rahsia
Dewa - Sedang Ingin Bercinta
V/C Marsha - She
V/C Mungkir Bahagia- Shaz (baru)
Farhan AF4-Sayang Disayang (baru)
Velvet AF4-Langit Ke Tujuh (baru)
MP3 KONSERT AF4 - MINGGU 4(baru)
Nakal Listening


Fav. Link Here



Siapa yg links dgn. nakal?

Contact Kami


Counter


Free Counters
Free Counters

referer referrer referers referrers http_referer





Credits
 

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker
 View My Public Stats on MyBlogLog.com