About me
Previous Posts

This chat central link with www.mp3central.blogspot.com
Get your own Chat Box! Go Large!

I'm back

Monday, February 26, 2007
Ore : 8:46 AM

Assalamualaikum... sudah lama rasanya aku tak menulis panjang diblog sendiri. Banyak benar benda yang aku terpaksa lakukan sehingga aku memang takde masa untuk update blog ini. Banyak benda yang aku tertinggal dari segi ulasan walaupun secara amnya aku masih mengikuti perkembanagn dunia hiburan tanahair. Tapi rasanya masih belum terlewat untuk aku mengucapkan tahniah kepada Mawi kerana berjaya mengekalkan Anugerah Bintang paling Popular Berita Harian. Memang murah sungguh rezeki dia ni tak kiralah apapun kontreversi yang melanda dirinya. Walaupun banyak perubahan yang dapat dilihat pada dirinya. Aku bukannya nak ulas pasal mawi disini.

Untuk kali ini aku nak cakap pasal program Raja Lawak yang kini sudah tinggal 6 orang sahaja pesertanya. Pada aku memang sudah lama pihak penyairan dinegara kita tidak mengadakan program untuk melahirkan stand up comedian. Seingat aku selepas program Sinaran Pasport Kegemilang di TV3 tidak ramai para pelawak dinegara ini berjaya dilahirkan. Selepas Shamsul Ghau Ghau, Senario dan Apek tiada lagi barisan pelawak baru yang kelihatan. Jika dilihat pada Anugerah Bintang Popular baru ini hanya muka-muka lama yang mendominasi pencalonan pada peringkat akhir. Memanglah tiada muka baru langsung, semuanya muka yang dan suram. Aku rasa sudah tiba masanya para penonton di Malaysia disajikan dengan muka pelawak baru dan segar. Jadi kehadiran program Raja Lawak memang dilihat bertepatan dengan kehendak semasa yang semakin menekan. Tapi sebenarnya masih banyak lagi usaha-usaha yang perlu dilakukan untuk memeriahkan lagi cabang seni lawak ini. Tapi seklaung tahniah harus diberikan kepada pihak Astro.

Aku cuma berharap untuk kali ini, barisan yang bakal dilahirkan mestilah barisan pelawak yang educated bukan lagi lah barisan pelawak yg diketawakan. Barisan pelawak kini mestilah peka dan sensitif kepada persekitaran dan tidak tertumpu kepada bahan-bahan yang berunsur lucah sahaja untuk membuat para penonton ketawa. Dari permerhatian aku, barisan pelawak yang tinggal ini masih boleh dilentur dan mempunyai potensi yang cukup besar untuk diketengahkan.
Dan aku berharap mereka berjaya meneroka bakat mereka sendiri dan aku punya favorite contestant ialah Johan.

Cukuplah setakat ini dan aku nak bagi tahu yang kini Linkeen kini telah buat blog sendiri dan aku harap kau orang surport lah dia juga. wassalam..

Link untuk melawat blog Linkeen.

Labels:


posted by admin at 8:46 AM | Permalink |

[ back home ]

Comments for I'm back
Ads Corner


TagMe!

TagMe!
Download

Laskar Cinta
Hanya Untukmu-Mawi
V/CLIP Jgn. Pisahkan – Mawi dan Marsha(baru)
Mawi - Al- Jannah
Siti Nurhaliza - Biarlah Rahsia
Dewa - Sedang Ingin Bercinta
V/C Marsha - She
V/C Mungkir Bahagia- Shaz (baru)
Farhan AF4-Sayang Disayang (baru)
Velvet AF4-Langit Ke Tujuh (baru)
MP3 KONSERT AF4 - MINGGU 4(baru)
Nakal Listening


Fav. Link Here



Siapa yg links dgn. nakal?

Contact Kami


Counter


Free Counters
Free Counters

referer referrer referers referrers http_referer





Credits
 

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker
 View My Public Stats on MyBlogLog.com