About me
Previous Posts

This chat central link with www.mp3central.blogspot.com
Get your own Chat Box! Go Large!

Akademi Fantasia 6!!!!

Tuesday, February 12, 2008
Ore : 8:27 AM


Wah, sekarang ni makin galak orang sibuk memperkatakan pasal Akademi Fantasia musim ke enam yg baru jerk abis sesi ujibakat. Kontroversi AF 6 dah mula diperkatakan sejak pengumuman perlantikan semula Ramli MS untuk jadi pengetua musim ini dan had umur peserta yg dinaikkan ke 46 tahun. Dan sekarang ni peminat Akademi Fantasia masih sibuk meneka siapakah barisan tenaga pengajar dan pengacara AF untuk musim ini. Bila aku baca kat forum cari, Joe Klubbkidd dah mula umumkan barisan ramalan dia.

Dia cakap itu yang dia dengar dari sumber orang dalam Astro. Kalau ikutkan tak banyak berbeza dengan musim kedua yang mana Ramli MS juga pengetuanya ketika itu. Cikgu Fatimah Abu Bakra, Linda Jasmine, Fauziah Nawi, Shafi dan Siti Hajar disebut bakal menyandang jawatan pengajar di akademi musim ini. Cuma dalam senarai yang Joe kasi tu takde Cikgu Adnan dan cikgu motivasi. Kalau untuk kelas Cikgu Adnan yang mungkin gantikan tempat tu adalah Genervie Kam. Aku pun tak kenal sangat minah nie. Tapi Joe cakap yang minah nie memang got a lot of experience. Kalau betul ok la. Lagi satu post kira macam cikgu sandaran untuk AF kali ini adalah Simon Lok yang ajak Anne dan Wafi dalam Sehati Berdansa.. Kalau mamat tu kira ok la jugak kalau nak dibandingkan dengan Cikgu EE yang birah semacam tu. Mamat ni lebih cool and gentle and look more pro as a chorographer than EE. Tapi menda ni semua masih lom official lagi sehingga pengumuman rasmi dibuat oleh pihak Astro tidak lama lagik. Mungkin dalam seminggu dua nie kot. Lagi pun sekarang nie orang sibuk nak pilihan raya. Sibuk nak AFUNDI wakil rakyat dan aku buat pertama kalinya akan gi mengundi tahun ni. Kiranya sekarang nie masih virgin voters laa.. muahahhaaa…

Lagi satu Joe ada mention bakal pengacara AF tahun ni akan disandang oleh AC Mizal dan Sarimah. Tapi AC Mizal akan jadi host untuk konsert dan Sarimah untuk Diari, Imbasan atau pun Debat Akademi Fantasia. AC Mizal??? Yuck!!!! Takde orang lain ke gamaknye Astro nak amik. Takkan semuanye si AC ni nak sapu. Dah la Telemacth kat Astro Ceria pun dia sapu inikan pula untuk Konsert Akademi Fantasia, takkan dia nak tolak? Anyway my personal thought Sarimah more suitable then him in concert. Tak sure la pulak kalau pihak produksi nak wat dua2 sekali time konsert. Keep praying for the best for AF this season. Any update for AF will be update soonest.

Additional info pasal sesi ujibakat AF

- Peringkat umur peserta telah dinaikan ke 46 tahun menyaksikan ramai orang tua-tua yang perasaan ada bakat datang audition, walaupun yang layak ke peringkat seterusnya sikit jerk.

- Lagu yang paling popular dinyanyikan oleh peserta lelaki adalah lagu Izinku Pergi yang menyaksikan ramai peserta lelaki disuruh pergi balik balik rumah lepas nyanyi lagu tu. Muahahhaaha…

- Menaruh Harapan menjadi lagu favorite untuk perserta wanita untuk sesi ujibakat kali ini. Memang nampak sangat ramai yang menaruh harapan nak instant glamour tapi tak ramai yang dapat.

- Jumlah peserta yang hadir untuk ujibakat lebih ramai tahun ini berbanding tahun lepas melebihi 6000 peserta.Itu pun ramai yang dihalau balik sebab masa tak cukup. Nak2 masa hari terakhir ujibakat di Wisma PNB.

Credit For:

Joe Klubbkidd

Cari Forum

Astro

Labels:


posted by admin at 8:27 AM | Permalink |

[ back home ]

Comments for Akademi Fantasia 6!!!!
Ads Corner


TagMe!

TagMe!
Download

Laskar Cinta
Hanya Untukmu-Mawi
V/CLIP Jgn. Pisahkan – Mawi dan Marsha(baru)
Mawi - Al- Jannah
Siti Nurhaliza - Biarlah Rahsia
Dewa - Sedang Ingin Bercinta
V/C Marsha - She
V/C Mungkir Bahagia- Shaz (baru)
Farhan AF4-Sayang Disayang (baru)
Velvet AF4-Langit Ke Tujuh (baru)
MP3 KONSERT AF4 - MINGGU 4(baru)
Nakal Listening


Fav. Link Here



Siapa yg links dgn. nakal?

Contact Kami


Counter


Free Counters
Free Counters

referer referrer referers referrers http_referer





Credits
 

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker
 View My Public Stats on MyBlogLog.com