About me
Previous Posts

This chat central link with www.mp3central.blogspot.com
Get your own Chat Box! Go Large!

Berbuka Puasa di Singapore

Sunday, September 21, 2008
Ore : 1:10 PM

Akhirnye tanpa apa-apa planning aku pergi jugak ke Singapore minggu nie. Bila pikir-pikir balik minggu depan aku tak sempat nak masuk sana untuk update autopass kereta aku yang baru renew roadtax. So untuk mengelakkan aku tersangkut jemm pada pagi raya nanti, aku pun setujulah nak masuk Singapore hari Sabtu lepas. Planning last minutes. Call my mom tanya apa2 menda yang dia nak kirim kasi sama aku nye granny. Aku gerak dari rumah tepat jam 430 petang. Singgah ke bazaar ramadhan di Stadium Larkin untuk tapaukan nenek aku juadah berbuka. Aku dah start merempuh jem kat causeway dari kul 5 lagi dan hanya lepas dari check point Woodlands pada pukul 640 petang. Tapi masih sempat tiba kat rumah nenek aku sebelum waktu berbuka puasa. Lepas solat Magrib chit chat jap ngan nenek aku pastu Eton dah merengek-rengek nak pergi ke Bazaar Geylang Serai. Bazaar yang paling top kat Singapore setiap kali hari raya tiba. Aku keluar dari rumah nenek aku kat Tempinese tepat jam 820mlm dan kau tau aku dapat parking kat Geylang pukul berepa? Dekat pukul 10.00 mlm siot. Apa tak nye aku leh salah masuk jalan siap terbabas gi ke Suntech City. Eye Of Singapore

Singapore F1 Circuit

Upgraded to F1 Circuit

Tapi bila dah sampai situ baru aku perasaan yang jalan tu tengah diupgrade tuk jadi litar F1 yang julung-julung kalinye bakal diadakan di Singapore dan perlumbaan F1 pertama diadakan pada waktu malam. Uih kagum gak aku tengok diaorang tengah upgrade litar tu. Cantik siot lalu dekat ngan Esplanade pastu lalu tepi Eye of Singapore memang cantik la. Aku pasti ramai peminat F1 yang tertunggu-tunggu perlumbaan ini nanti. Dari situ aku patah balik semula ke Geylang dan setelah tawaf 3 kali baru aku dapat parking. Gelang Serai

Bazaar Geylang Serai

Time tu memang dah mula penat. Tapi gagahkan jugak diri dan mata untuk merasai kemeriahan warga Singapore yg kiasu tuk sambut raya. Alaaa semua barang yang dijual kat situ sama jerk seperti tahun-tahun sudah. Cuma tempat bazaar tu jerk dah berganjak sedikit dari tempat lama. Time pusing-pusing kast situ boleh pulak terjumpa my uncle. Sunrise and Chocolate Brownise. nyum2

Dia terus invite aku satu family gi take supper kat Coffe Beans. Sebab dah lama tak jumpa family dia aku lepak la ngan dia n family dia. Dah ramai dah anak dia. Kita chat lebih kurang pastu semua mata dah mula kuyu dan dia minta diri untuk balik. Aku pun lepas tu terus ajak Eton balik JB sebab dah keletihan sangat. Malam besok aku ada pulak nak gi buka puasa ngan family Eton lak. okla dah nak tido nie. Zzzzzzzzzzz





Labels:


posted by admin at 1:10 PM | Permalink |

[ back home ]

Comments for Berbuka Puasa di Singapore
tak penah sampai sini lagi.....

Ads Corner


TagMe!

TagMe!
Download

Laskar Cinta
Hanya Untukmu-Mawi
V/CLIP Jgn. Pisahkan – Mawi dan Marsha(baru)
Mawi - Al- Jannah
Siti Nurhaliza - Biarlah Rahsia
Dewa - Sedang Ingin Bercinta
V/C Marsha - She
V/C Mungkir Bahagia- Shaz (baru)
Farhan AF4-Sayang Disayang (baru)
Velvet AF4-Langit Ke Tujuh (baru)
MP3 KONSERT AF4 - MINGGU 4(baru)
Nakal Listening


Fav. Link Here



Siapa yg links dgn. nakal?

Contact Kami


Counter


Free Counters
Free Counters

referer referrer referers referrers http_referer





Credits
 

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker
 View My Public Stats on MyBlogLog.com