About me
Previous Posts

This chat central link with www.mp3central.blogspot.com
Get your own Chat Box! Go Large!

Jom Heboh Danga Bay, Johor Bahru.

Wednesday, May 10, 2006
Ore : 4:44 PM


Hujung minggu lepas punya lah penat aku melayan. Buat pertama kalinya dalam hidup aku mejejakkan kaki ke Karnival Jom Heboh yelah sesebelum nie aku hanya biasa pergi ke Forum Perdana. Kiranya macam teruja la jugak nak pergi tengok karnival nie. Aku pun sebenarnya tak berapa sure bila aku nak pergi ke sana samaada hari Saturday night fever atau Sunday morning, tapi bila aku si Rehan ajak aku terus jer hati aku cakap jom la. Aku terus capai kunci kereta terus jerk menuju ke tapak pesta. Walaupun aku dah jangkakan yang area situ pasti sesak dengan lalulintas, hati aku cakap aku mesti sampai juga petang tu ke tapak karnival. Memang betul jemm… Traffik semua jalan slow start dari dataran lagik. Nak tak nak aku redah jugak slowly the siput. Dah dekat sejam aku dalam jem tu mula hati aku cakap balik jerk laa nak-nak bila aku tengok semua enterance masuk yg biasa di tutup makin la meluap-luap rasa aku nak batalkan jerk trip nak gie Jom Heboh petang tu. Tapi bila aku suarakan jerk nak balik muka si Rehan dah mula mencebik. Nak tak nak aku terpaksa juga teruskan perjalanan kekura aku nie. Bila semua enterance dah tak boleh masuk semua traffic diarah ikut jalan belakang sekali kena ikut Camel Trophy la pula. Ish sadis betullah nak gie sure heboh nie. Kalah orang yang masuk Rally Paris Dhakar. Tapi at last aku dapat juga parking yg jaraknya semua 10 meter dari tapak Karnival tu. Bergegas aku turun dari kereta time ni baru aku nampak muka si Rehan terseyum kembali. Bila masuk tapak jerk punyalah ramainya umat kat situ. Aku ingat macam semutla kalau kita tengok dari Bukit Serene tu. Ish dah la panas orang ramai pulak tu naik rimas aku dibuatnya. Pencemarran bau jangan cakapla. Aku ingat lain kali kalau ada karnival nie Karam Singh Walia mesti kena buat laporan pencemaran bau kat situ la. Aku datang situ dengan berlenggang jerk cuma bawak wallet aku jerk h/phone aku pun tak bawak. Aku bawak Rehan pusing satu round kat tapak karnival tu ada juga la beberapa beberapa selebriti aku aku tengok bersepah kat dalam booth tu macam Nas Ahmad, Wahid, Adi Putra dan beberapa lagi yang aku tak perasan tapi aku takde selera pun nak berteman tapi mesra dengan mereka. Entah kenapa selera aku ni cam kurang sket la pada selebriti Media Prima nie. Dalam pukul tujuh aku pun ajak Rehan balik itu pun aku kena pau belikan dia biskut Muncy baru dia nak balik.



Akhirnya Eton dapat hidu juga yang aku pergi ke Jom Heboh petang itu dgn Rehan. Muka dia masam mencuka. Sebab dia memang teringin sangat nak pergi Jom Heboh ni. Nak tak nak malam tu aku bawak jerk dia lalu kat depan Danga Bay malam tu sekali jem lagik tak pasal-pasal jerk aku tersangkut kat situ dari kul 11.30 sampai kul 12.15 malam dah la hujan renyai lak malam tu. Nak buat camne redah jerk laaa. Lepas tu aku kena pau lagik belanja dia makan kat Anggun. Koyak aku lagik. Kalau camnie bila duit aku nak cukup nak naik Haji nie asyik kena pau jerk.. Bukannya tak ikhlas, aku ikhlas la mana ada aku nak ungkit-unkitkan yelah minggu lepas pun aku jugak yg bayar time kita makan kat KFC mana ada aku ungkitkan. Heheheh.. Etonnye pasal hah! makan-makan… Nakal payungnye la. Kan itu tanggung jawab aku memberi nafkah sesama insan yang memerlukan. Mak aku pun pesan jangan lokek sebab kalau kita ni pemurah rezki kita akan murah sama macam yang Ustazah Mashitah cakap masa kat Forum Perdana beberapa minggu lepas.



Lepas makan pun Eton ada cakap yg dia plan nak gie Jom Heboh tu esok. Aku pun cakap on jerk laa sebab tadi siang aku takde beli apa pun biskut Munchy jerk yg aku beli kan Rehan siang tadi. Terus aku tengok muka Eton cam kerang busuk tersengih sebab dia akan pau aku lagi esok hari.. Cis!! Tapi ikhlas….Hari minggu nie malas betul aku nak bangun tapi bila teringatkan Eton jerk terang pulak biji mata aku seterang lampu stadium. Cepat-cepat aku bersiap tapi banyak pulak benda nak kena buat dulu sebelum leh gi Jom Heboh ngan Eton. Lepas aku bersilat cam Gaban setlekan kerja kat umah baru aku kuar ngan Eton itu pun kena gak singgah kat 7 Perhentian nak bereskan hal berkaitan lebih kurang kul 11.30 pagi baru aku sampai kat Danga Bay. Nasib baik aku dah tau short cut nak gie parking yang dekat dan free. Sekali lagi aku kena lalui Camel Trophy tanpa melalui kesesakan traffik. Matahari time tu memang dah tegak atas kepala. Panasnya mak oii. Tak leh handle la. Macam ikan salai aku rasa masa tu. Orang pun punyalah ramai macam ada accident pulak. Setiap booth penuh. Aku dan Eton pun mula la meronda. Ramai jugak selebriti yang ada kat situ lebih ramai dari semalam. Antaranya yang ada Zakiah Anas, Que Haider, DJ radio Hot FM cam Tini, Azura dan Seelan Paul dan yang paling best sekali ada jugak bebudak AF yang jadi wakil untuk Karnival Jom Heboh kat JB ni. Oleh sebab itu aku terus malas nak amik gambar orang lain bebalik aku snap gambar si Felix dan Amylea jerk. Lepas tu ada la jugak aku berbual kejap ngan Felix cakap bebudak blog aku kirim salam kat dia. Kau orang tengok la gambar si Felix dan Amylea nie masak mee Mamee. Dalam pada itu Eton sibuk mencari Mawi ialah Mawi kan duta Mamee jugakan tapi kelibat mawi tidak kelihatan. Tapi akhirnya nakal berjaya juga mengesan si Mawi di tapak Karnival tu. Sempat juga kitaorang ambil gambar ngan Mawi, Amylea dan Felix. Tapi yang peliknya nape diaorang tak serbu Mawi yerk?? Ish musykil sungguh aku dibuatnye nape orang buat tak tau jerk kat Mawi tu. Lantaklah yang penting aku happy!!!

Aku ingat nak tengok Melodi secara live kat situ, tapi sebab aku dah kebulur nak mampus dan si Eton dah mula semput-semput aku batalkan jerk hasrat nak tengok Melodi tu. Kita orang lepak jap kat booth Hotlink pastu aku pun ajak Eton blah. Sebab tak tahan ngan pencemaran bau yang ada kat situ. Tapi dari pemerhatian aku, karnival Jom Heboh ini berjaya menghimpunkan pelbagai lapisan masyarakan di Johor khasnya walaupun penglibatan kaum lain berbanding Melayu masih boleh dikatakan rendah lagi. Sebab rata-rata para pengunjung terdiri dari kaum Melayu aja. Kaum Cina lebih ramai bertindak sebagai penjual di booth-booth yang ada. Aku rasa Media Prima mesti mempelbagaikan lagi aktiviti agar lebih mampu menarik lebih ramai kaum untuk turut serta. Anyway, secara overall Karnival Jom Heboh nie memang berjayalah menghabis kan duit aku………..

Gambar ngan Mawi, Felix & Amylea. Pelik kan takde org serbu Mawi..

posted by admin at 4:44 PM | Permalink |

[ back home ]

Comments for Jom Heboh Danga Bay, Johor Bahru.
Ads Corner


TagMe!

TagMe!
Download

Laskar Cinta
Hanya Untukmu-Mawi
V/CLIP Jgn. Pisahkan – Mawi dan Marsha(baru)
Mawi - Al- Jannah
Siti Nurhaliza - Biarlah Rahsia
Dewa - Sedang Ingin Bercinta
V/C Marsha - She
V/C Mungkir Bahagia- Shaz (baru)
Farhan AF4-Sayang Disayang (baru)
Velvet AF4-Langit Ke Tujuh (baru)
MP3 KONSERT AF4 - MINGGU 4(baru)
Nakal Listening


Fav. Link Here



Siapa yg links dgn. nakal?

Contact Kami


Counter


Free Counters
Free Counters

referer referrer referers referrers http_referer





Credits
 

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker
 View My Public Stats on MyBlogLog.com