About me
Previous Posts

This chat central link with www.mp3central.blogspot.com
Get your own Chat Box! Go Large!

Nota Prelude Akademi Fantasia (22 May 2006)

Tuesday, May 23, 2006
Ore : 2:50 PM

Nota Prelude dimulakan dengan pengenalan tujuan Nota Prelude diadakan oleh pengacaranya Aznil Hj. Nawawi. Untuk episode pertama ini Nota Prelude membawa para penonton mengenali 4 calon akhir pelajar (Haziq, Tasha, Amirul dan Nora). Aznil juga mengumumkan bahawa pengundian AFPRE sudah boleh dibuat mulai semalam, jadi tak perlulah kita tunggu hingga ke Konsert Prelude itu berlangsung nanti dan percayalah bahawa akan berlaku lagi satu kontroversi selepas Konsert Prelude nanti (ala-ala kontroversi Mawi dan Marsha tersingkir, agaknya ada tak lagi patition bantahan penyingkiran pelajar musim ini?).

Pelajar pertama yang diperkenalkan semalam adalah Haziq. Anak kelahiran Kluang Johor ini mewarisi bakat seni dari bapanya yang memang cenderung denagn aktiviti seni setempat. Patutlah bapa Haziq nie pandai berlakon (masa kejutan penyerahan tag dan file AF). Anak bongsu didalam keluarga menunjukkan kecenderungan didalam irama melayu asli yang nakal rasa satu advantage buat dirinya. Dikata Haziq ini seorang yang pemalu dan hormat orang tua, mungkin betul tapi macam ada sengal sikit (blur) tapi tak poyola aku rasa. Melihat dia mengalunkan lagu irama traditional semasa ujibakat peringkat 3 menunjukkan kemampuannya menyampaikan lagu sebegitu cukup membanggakan. Semasa penayangan sesi fotografi untuk bahagian pengiklanan Astro dan Hotlink kelihatan Haziq agak kekok dan agak malu-malu untuk memberikan pose. Dari biji mata yang nakal peluang Haziq untuk mendapat tempat didalam Akademi Fantasia agak cerah dengan pemilihan dari pihak juri tetapi dari segi populariti dikalangan penonton ianya masih lagi rendah. Jika anda meminati Haziq hantarkan undian ada melalui Sms seperti berikut. taip AFPRE HAZIQ hantarkan ke 32999.

Tasha merupakan calon pelajar yang kedua diperkenalkan didalam Nota Prelude untuk kali ini. Sejak mendaftarkan diri untuk Konsert Prelude ini gadis Seremban Negeri Sembilan ini sering demam dan selsema. Tapi komitment yang diberikan untuk setiap aktiviti yang dirancangkan Astro tidak menghampakan. Tasha yang mempunyai raut wajah yang iras-iras Diana Rafar ini tampak selesa setiap kali memberikan pose ketika sesi fotografi Astro dan Hotlink dijalankan. Mengenai mutu suaranya nakal masih tidak dapat menilainya lagi. Kelihatan gadis ini mempunyai keyakinan penuh dari segi penampilannya. Kelihatan juga Tasha amat senang bergaya (memang dah ada gaya artis). Dari biji mata yang nakal peluang Tasha untuk mendapat tempat didalam Akademi Fantasia masih 50-50. Populariti dikalangan penonton mungkin sederhana kerana raut wajahnya yang menarik membuat penonton senanag mengingatinya. Jika anda meminati Tasha hantarkan undian ada melalui Sms seperti berikut. taip AFPRE TASHA hantarkan ke 32999.

Aznil memperkenalkan Amirul sebagai calon pelajar seterusnya. Jejaka yang berasal dari Kuching Sarawak ini merupakan calon tunggal dari negeri Kenyalang. Amirul yang dikatakan Japanese look terpilih untuk menjadi calon akhir Konsert Prelude menerusi percubaan pertamanya didalam Akademi Fantasia. Kalau dari segi penampilan kelihatan Amirul lebih cenderung kepada hoppers tetapi dia boleh menyanyikan pelbagai jenis lagu termasuk rock dan balada. Dia yang juga merupakan anak bongsu didalam keluarga kelihat selesa memberikan pose-pose ketika sesi fotografi Astro dan Hotlink. Dari segi mutu suara Amirul perlu lebih banyak latihan kerana dari apa yang nakal pernah dengar Amirul mempunyai tone suara yang unik tetapi masih perlu diasah dari teknik pernafasan kerana kedengaran dia sering tidak cukup nafas ketika menyanyi. Kelebihan yang ada pada Amirul setakat ini adalah rupa parasnya yang cute membuat ramai wanita dan yang ingin jadi wanita tertarik kepadanya. Dari biji mata yang nakal peluang Amirul untuk medapat tempat didalam Akademi Fantasia 50-50 menerusi piliahan juri tetapi dia merupakan salah satu calon favorite penonton rasanya. Jika anda meminati Amirul hantarkan undian ada melalui Sms seperti berikut. taip AFPRE AMIRUL hantarkan ke 32999.

Calon pelajar terakhir untuk Nota Prelude Akademi Fantasia kali ini adalah Nora. Nora dengan ujibakat AF sudah sinonim, ini merupakan ujibakat ketiga beliau dan bernasib baik terpilih sebagai calon akhir Konsert Prelude. Gadis yang berasal dari Sandakan, Sabah merupakan anak perempuan tunggal didalam keluarganya. Dia mendapat sokongan penuh dari keluarga untuk menjadi penyanyi. Nora yang gemar kepada lagu berirama Jazz dan Klasik tampak selesa memberikan pose ketika sesi fotografi Astro dan Hotlink. Menurut cerita Nora memang sering mengadakan persembahan disekitar Sandakan dan itu merupakan satu kelebihan kepada gadis ini. Dari segi suara nakal rasa Nora memiliki tone suara yang bagus tetapi masih perlu diasah lagi. Untuk Konsert Prelude nanti Nora akan menyampaikan lagu dendangan Uji Rashid dan ketika beliau menaynyikan lagu itu semalam, Nora tiba-tiba sebak kerana merindui ibunya kerana lagu itu lagu favorite ibunya. Dari segi penampilan nakal rasa Nora tidak mempunyai bayak masalah kerana memang terbukti dia agak pandai bergaya dan menyesuaikan diri dengan persekitaran. Dari biji mata yang nakal peluang Nora untuk menjejakkan kaki ke Akademi Fantasia sekitar 60 peratus hasil dari undian juri nanti. Dari segi populariti Nora dikalangan penonton ianya kelihatan masih rendah. Jika anda meminati Nora hantarkan undian ada melalui Sms seperti berikut. taip AFPRE NORA hantarkan ke 32999. (Bagus Bah!)

Nota Prelude Akademi Fantasia 22 May 2006 berakhir disini.

posted by admin at 2:50 PM | Permalink |

[ back home ]

Comments for Nota Prelude Akademi Fantasia (22 May 2006)
Ads Corner


TagMe!

TagMe!
Download

Laskar Cinta
Hanya Untukmu-Mawi
V/CLIP Jgn. Pisahkan – Mawi dan Marsha(baru)
Mawi - Al- Jannah
Siti Nurhaliza - Biarlah Rahsia
Dewa - Sedang Ingin Bercinta
V/C Marsha - She
V/C Mungkir Bahagia- Shaz (baru)
Farhan AF4-Sayang Disayang (baru)
Velvet AF4-Langit Ke Tujuh (baru)
MP3 KONSERT AF4 - MINGGU 4(baru)
Nakal Listening


Fav. Link Here



Siapa yg links dgn. nakal?

Contact Kami


Counter


Free Counters
Free Counters

referer referrer referers referrers http_referer





Credits
 

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker
 View My Public Stats on MyBlogLog.com