About me
Previous Posts

This chat central link with www.mp3central.blogspot.com
Get your own Chat Box! Go Large!

Tirai Akademi Fantasia (20 May 2006)

Monday, May 22, 2006
Ore : 1:06 PM

Akhirnya tersingkap jua Tirai AF musim keempat. Aku ingat mesti ramai yang menunggukan, yelah tak sabar nak mengetahui dengan lebih mendalam mengenai para peserta yang aku bertanding didalam konsert prelude tahun ini. Tirai AF yang dikendalikan oleh tiga generasi bintang AF terdahulu, Nana mewakili AF1, Farah mewakili AF2 dan Reza mewakili AF3. dan kelihatan ganding mereka bertiga ini agak baik dan tidak menghampakan. Yelah kadangkala jemu juga asyik tengok muka Aznil, Jimmy dan Hani kat Astro Ria tu.

Tirai AF dimulakan dengan penayangan pencapaian bintang-bintang AF yang terdahulu (kira macam Hall of Fame). Dari Vince hinggalah ke Mawi dan sudah pasti nama Mawi begitu gah berbanding rakan-rakannya yang lain. Ini diikuti dengan pengenalan tenaga pengajar AF tahun ini walaupun sudah ramai yang tahu. Proses pemilihan pelajar dan pengenalan calon-calon pelajar AF musim keempat. Benda ini semua dah ramai yang tahu kiranya bagi aku macam tak payah tengok pun takpelah.

Main concern aku malam itu hadir jua bila penayangan cara bakal-bakal pelajar diberi kejutan, tetapi agak menyedihkan sedikit sebab kebanyakkan kejutan yang diberikan kepada calon dilakukan secara ala kadar sahaja macam melepaskan batuk ditangga. Kredibiliti Akademi Fantasia yang penuh dengan kejutan agak tercalar rasanya. Penyerah file dan tag pelajar kepada Liya yang begitu straight forward tanpa sebarang perancangan berbanding para calon pelajar yang lain cukup menghampakan. Begitu juga dengan pemberian hadiah kepada Velvet tampak biasa sahaja dan sudah boleh dihidu oleh mereka yg ingin dikejutkan.

Tetapi ada juga kejutan yang begitu berkesan ala-ala Wakenabeb macam kejutan utk Haider yang hampir dibelasah sebab berada dibilik hotel salah kononnya. Aku rasa masa tu mesti Haider dah kecut setengah mati sebab brother yang sergah dia tu badan sihat juga. Sekali brother tu smack kat Haider mesti 2 hari tak bangun. Aku agak tertarik juga dengan kejutan untuk Karen yang mana kereta boyfriendnya hendak ditarik oleh 2 orang penarik kereta (kalau aku taknak berboyfriendkan org yang tak bayar keta nie). Siap kena mintak duit lagik dari mamat 2 ekor tu. Nasib baik takde duit kalau ada silap haribulan mesti kasi punyalah. Tapi yang bestnya, masa mamat tu suruh dia pegang tag tu, confuse muka dia tengok gambar dia ada kat situ. Begitu juga kejutan untuk Haziq yang agak extreme la jugak itu pun sebab lakonan bapak dia yang amat berkesan. Kiranya berbakat juga lah bapak Haziq nie berbanding dengan bapa Rich dan Faizal. Lain-lain kejutan yang agak best bagi aku adalah untuk Leez dan Hazama bila Reza dan Nana datang kerumah mereka. Aku masih teringat-ingat misai kucing bapak Leez itu, kalau calon pelajar AF tu tengok la misai bapak Leez tu mesti diaorang tak berani nak tacklenye.. Huhuhuu… Dan buat pertama kalinya malam ini kita akan disajikan dengan Nota Prelude Akademi Fantasia selama seminggu ini untuk melihat aktiviti yang dilakukan oleh calon-calon pelajar sebelum Konsert Prelude bermula.

Akhir sekali, untuk Konsert Prelude kali ini para penonton dibenarkan untuk memilih seorang pelajar lelaki dan wanita untuk diserapkan ke dalam akademi untuk tahun ini. Ini berbeza dari tahun lepas yang mana para pelajar kesemuanya dipilih oleh para juri.

Untuk mengundi calon pelajar pilihan anda ada lah seperti berikut:
Taip:
AFPRE dan hantarkan ke 32999

posted by admin at 1:06 PM | Permalink |

[ back home ]

Comments for Tirai Akademi Fantasia (20 May 2006)
Ads Corner


TagMe!

TagMe!
Download

Laskar Cinta
Hanya Untukmu-Mawi
V/CLIP Jgn. Pisahkan – Mawi dan Marsha(baru)
Mawi - Al- Jannah
Siti Nurhaliza - Biarlah Rahsia
Dewa - Sedang Ingin Bercinta
V/C Marsha - She
V/C Mungkir Bahagia- Shaz (baru)
Farhan AF4-Sayang Disayang (baru)
Velvet AF4-Langit Ke Tujuh (baru)
MP3 KONSERT AF4 - MINGGU 4(baru)
Nakal Listening


Fav. Link Here



Siapa yg links dgn. nakal?

Contact Kami


Counter


Free Counters
Free Counters

referer referrer referers referrers http_referer





Credits
 

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker
 View My Public Stats on MyBlogLog.com