About me
Previous Posts

This chat central link with www.mp3central.blogspot.com
Get your own Chat Box! Go Large!

Nota Prelude Akademi Fantasia (24 May 2006)

Thursday, May 25, 2006
Ore : 12:59 AM

Hari ini aku terlambat sedikit menonton Nota Prelude Akademi Fantasia. Semasa tayangan pukul 8.30malam tadi aku masih berada dioffice menyiapkan seberapa banyak kerja yang boleh kerana hari Jumaat nanti aku akan bercuti. Aku hanya sempat menonton siaran ulangan pukul 11.30 malam tadi itu pun pada peringkat awal ada tertinggal sedikit. Nasib baik aku masih sempat menonton ketika Aznil memperkenalkan calon pelajar AF yang pertama malam tadi.
Diddy merupakan calon pelajar pertama yang diperkenalkan untuk nota kali ini. Aku pun tak berapa ingat apa yang diterangkan oleh Diddy diawalnya. Seingat aku Diddy sebelum ini bekerja sebagai penyanyi dengan sebuah band disekitar Kuala Lumpur. Menurut bapa Diddy, bapa dan ibu Diddy memang mempunyai latar belakang seni. Bapa Diddy merupakan bekas ahli pancaragam ataupun band Polis yang aku pun tak ingatlah mana satu tapi ibu Diddy lagi best pernah menjadi artis recording sekitar tahun 70an dahulu. Dari segi penampilan nakal rasa Diddy tidak banyak bezanya dengan remaja lain yang mengikut arus fesyen terkini setempat. Dan berita terbaru yang aku dapat Abg Bad dan SM dah tubuhkan satu FC untuk Diddy. Kalau anda berminat nak join bolehlah gie site ini Dazzling_diddy. Dari segi peluang Diddy untuk mendapat tempat didalam Akademi Fantasia, ia kelihatan agak cerah dengan tone suara yang baik dan penampilannya mampu menawan hati juri. Populariti dikalangan penonton nakal rasa akan bertambah tidak lama lagi sebab Abg Bad dan SM pasti akan promote budak nie giler-giler. Jika Diddy pilihan anda , sila hantarkan undian SMS anda dengan menaip AFPRE Diddy ke no 32999.
Calon pelajar seterusnya yang diperkenalkan Velvet. Gadis yang berasal dari Sabah ini telah mencuba untuk memasuki Akademi Fantasia tahun sudah tapi tidak terpilih. Kebanyakkan apa yang Velvet cakap masa Nota Prelude tu aku tak dapat dengar sangat sebab orang kat rumah aku bising tambahan pulak pelat Sabah si Velvet ini agak pekat (teringat aku kat Linda AF2 pelat camnie laa) semakinlah sukar aku nak tangkap apa yang dia cakap. Semasa sesi latihan tarian di Studio Linda Jasmine kelihatan Velvet nie agak bersungguh-sungguh jugalah. Kelebihan yang ada pada Velvet ini adalah suara lantang dia, walaupun kadang kala kedengaran seperti menjerit. Gadis yang mempunyai lesung pipit ini mengharapkan tuah berpihak kepadanya kali ini agar dapat terpilih dalam senarai 12 pelajar terakhir. Peluang Velvet untuk menjejakkan kaki didalam AF bagai nakal masih lagi 50/50. Terpulanglah kepada pihak juri untuk menentukan. Populariti dikalangan penonton boleh dikatakan sederhana. Jika Valvet menjadi pilihan anda , sila hantarkan undian SMS anda dengan menaip AFPRE Velvet ke no 32999.
Selepas commercial break giliran calon pelajar bernama Shaz pula diperkenalkan. Jejaka yang berasal dari Kuala Lumpur ini tinggal bersama datuk dan neneknya sejak dari kecil lagi. Menurut nenek Shaz, pada mulanya Shaz enggan mengikuti sesi ujibakat AF4 apabila disuruh neneknya. Tetapi akhirnya dia pergi jua bersama kawannya. Shaz yang mempunyai tone suara yang cukup baik dan keunikkan suara Shaz membuatkan juri Ajai dan Liza Hanim terpaksa menyuruh dia menyanyikan empat lagu berbeza ketika diujibakat. Dari segi penampilan nakal rasa Shaz agak pemalu sedikit tetapi akan menjadi ramah apabila perasaan malunya hilang. Peluang Shaz untuk memasuki AF agak cerah kalau dia memilih lagu dengan tepat di Konsert Prelude itu nanti. Populariti dikalangan penonton untuk Shaz masih lagi ditahap rendah. Ketika ulasan ditulis Shaz berada di tangga 17 dalam senarai kedudukan AFPRE. Jika Shaz menjadi pilihan anda , sila hantarkan undian SMS anda dengan menaip AFPRE Shaz ke no 32999.
Pelajar terakhir yang diperkenalkan oleh Aznil malam ini adalah Aduh Salima kata Aznil. Nampak sangat tempias Mawi telah terlekat pada Salima ini. Gadis yang berasal dari Perak ini memceritakan bagaimana rapatnya hubungan dia dan adiknya, siap nak tidur main pegang-pegang tangan dan siku lagi mereka berdua ni. Salima yang berketurunan arab nie kelihatan ceria sentiasa dan penuh keyakinan setiap kali memberikan keterangan. Nakal jangkakan yang Salima mempunyai vokal tahap biasa sahaja awalnya (semasa Salima nyanyi lagu hindustan semasa sesi pengenalan pelajar denagn media) tetapi nampaknya stigma nakal tersasar apabila nakal tengok Salima mengalunkan lagu Arab didalam paparan tadi. Terus terdetik yang Salima memang layak menjadi pelajar AF. Peluang Salima tampak cerah pada dasarnya menerusi pemilihan juri mahupun penonton. Ketika ini Salima merupa calon pelajar wanita yang mempunyai jumlah undi yang tertinggi dn mendapat liputan paling meluas dikalangan media. Jika Salima menjadi pilihan anda , sila hantarkan undian SMS anda dengan menaip AFPRE Salima ke no 32999.

posted by admin at 12:59 AM | Permalink |

[ back home ]

Comments for Nota Prelude Akademi Fantasia (24 May 2006)
kan aku dah cakap...nakal mmg suka salima...tengok...mesti ko dah vote banyak untuk salima....

Ads Corner


TagMe!

TagMe!
Download

Laskar Cinta
Hanya Untukmu-Mawi
V/CLIP Jgn. Pisahkan – Mawi dan Marsha(baru)
Mawi - Al- Jannah
Siti Nurhaliza - Biarlah Rahsia
Dewa - Sedang Ingin Bercinta
V/C Marsha - She
V/C Mungkir Bahagia- Shaz (baru)
Farhan AF4-Sayang Disayang (baru)
Velvet AF4-Langit Ke Tujuh (baru)
MP3 KONSERT AF4 - MINGGU 4(baru)
Nakal Listening


Fav. Link Here



Siapa yg links dgn. nakal?

Contact Kami


Counter


Free Counters
Free Counters

referer referrer referers referrers http_referer





Credits
 

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker
 View My Public Stats on MyBlogLog.com