About me
Previous Posts

This chat central link with www.mp3central.blogspot.com
Get your own Chat Box! Go Large!

Nota Prelude Akademi Fantasia 25 May 2006.

Friday, May 26, 2006
Ore : 12:33 PM

Hari ini macam semalam juga, aku pulang lewat dari pejabat sebab nak settlekan kerja yang menimbun sebab esok aku bermula cuti untuk tiga hari sebab ada saudara kandung aku menikah. Diatas alas an itu aku tidak dapat menonton sekali tayang perdana Nota Prelude diwaktu tayang perdana. Okey Nota Prelude dimulakan oleh Aznil dengan seklai mengingatkan tujuan asal Nota Prelude diadakan untuk mempekenal 20 calon pelajar kepada para penonton dengan lebih dekat lagi. Sambil-sambil itu sempat juga Aznil nak pancing orang suruh undi calon bebudak AF ni atas alasan jumlah undian antara meraka hampir sama diantara satu dengan yang lain. Alah ni kira cam ayat minta duitlah dari Astro.

Untuk kali ini Lynn merupakan pelajar pertama yamh diperkenalkan. Gadis yang berasal dari Shah Alam, Selangor ini mempunyai sebuah butik andaman berhampiran tempat tinggal dia. Kalau dari segi karektor kelihat Lynn nie cam Happy Go Lucky punya orang la. Suka ketawa dan boleh dikira kuat bebual jugak la minah nie. Menurut ibunya ini merupakan percubaan pertama Lynn didalam AF sebab mak dia memang tak kasi dia pergi ujibakat tahun-tahun sudah. Jadi untuk tahun ini Lynn telah pergi curi-curi dengan rakannya. Semalam ada juga tunjukan sesi penerangan barangan kosmetik oleh Lynn dan dia sempat buat demo pada Hazama dan macam biasa diakhir sesi Lynn nie, dia cakap dia bersyukur terpilih dan akanmelakukan yang terbaik. Bagi aku Lynn ini tidak banyak bezanya dengan artis tanahair yang sedia ada. Memiliki lontaran suara yang jelas dan nyaring lebih kurang sama dengan Nora. Untuk Konsert Prelude Akademi Fantasia nanti Lynn akan menyanyikan lagu Kau Pergi Tanpa Pesan dendangan asal Zaleha Hamid. Tak taulah peluang Lynn untuk memasuki AF tahun ini mungkin 50/50 kot. Populariti dikalangan penonton juga sederhana. Jika Lynn menjadi pilihan anda , sila hantarkan undian SMS anda dengan menaip AFPRE LYNN ke no 32999.

Calon pelajar kedua yang diperkenalkan Aznil Hazama. Hazama berasal dari Keramat , Kuala Lumpur kelihatan begitu selumber. Tidak kelihatan langsung yang dia nie control macho. Apa yang menarik tentang Hazama adalah karektor yang beliau bawa. Mudah melawak dan selumber pasti membuat penonton Diari AF kelak tidak kering gusi jika dia terpilih. Hazama yag gemar membuat orang lain ketawa dan meminati lagu irama rock 80an ini memiliki suara serak-serak basah sebagai asset penting. Tetapi bagi nakal ianya masih belum cukup untuk membuat Hazama menjadi istimewa. Hazama dilihat perlu lebih banyak didikan tentang vocal kerana kadangkala naynyiannya kedengaran sengau. Hazama perlu membuktikan sesuatu dimalam Konsert Prelude nanti kepada para juri jika ingin terpilih menjadi pelajar AF. Populariti dikalangan penonton juga masih boleh dikatakan rendah. Lagu Zakia nyanyian asal Ahmad Albar merupkan lagu pilihannya di Konsert Pelude nanti. Jika Hazama menjadi pilihan anda , sila hantarkan undian SMS anda dengan menaip AFPRE HAZAMA ke no 32999.

Leez gadis kelahiran Kota Belud, Sabah dan telah menetap di Kuala Lumpur ini memiliki raut wajah yang cukup manis. Dan belum apa-apa lagi dah digossipkan dengan Diddy, tapi kedua-duanya beralasan macam abang dengan adik (yelah takkan nak cakap macam suami isteri pulak mau kena tamper dengan bapak Leez yang bermisai kucing). Menurut bapa Leez yang dia nie berpewatakan ceria dan suka memendam sendir perasaan jika merajuk. Dari segi suara tidak banyak beza dengan Nora ataupun Lynn. Lagu yang dipilih untuk Konsert Prelude nanti Kasih dendangan asal Ermy Kullit, entah lagu sapa pun aku macam tak pernah dengar. Peluang memasuki Akademi Fantasia mungkin cerah sebab dah ada gossip dengan Diddy kot. Populariti dikalangan penonton sederhana. Jika Leez menjadi pilihan anda , sila hantarkan undian SMS anda dengan menaip AFPRE LEEZ ke no 32999.

Calon pelajar yang terkahir diperkenalkan adalah Faizal. Dia merupakan salah seorang dari dua pelajar yang berasal dari pantai timur semenanjung. Faizal yang gemar tersenyum amat menggemari lagu-lagu Allahyarham Sudirman Hj. Arshad. Menurut bapa Faizal yang dia merupakan seorang anak yang periang dan buat masa sekarang kelihatan agak pendiam mungkin masih belum serasi bersama kengkawan baru yang lain. Merupakan calon pertama dari Terengganu didalam Akademi Fantasia. Dan pernah berkerja di Pasar Malam sebelum ini. Lagu yang dipilih olehnya untuk Konsert Prelude nanti adalah lagu dendangan Sudirman yang berjudul Langit Petang. Dari segi vocal dan teknik dilihat dia masih perlu mempelajari banyak lagi wlaupun memiliki tone yang baik. Peluang untuk memasuki AF nakal rasa masih lagi 50/50 jika dinilai atas pemilihan juri. Populariti dikalangan penonton merupakan calon pelajar yangmendapat undian tertinggi setakat hari ini. Jika Faizal menjadi pilihan anda , sila hantarkan undian SMS anda dengan menaip AFPRE FAIZAL ke no 32999. (tag line: Senyum Sokmo)

Nota Prelude berakhir disini.

Buat Linkeen terus kan usaha anda bekerja dan jangan lupa datang rumah aku hari Sabtu ini dengan ucapan Kalau nak salam kokot nanti salam dengan aku aje..muaahahahahahaaa.

posted by admin at 12:33 PM | Permalink |

[ back home ]

Comments for Nota Prelude Akademi Fantasia 25 May 2006.
nota prelude 5 bila nak review?

Ads Corner


TagMe!

TagMe!
Download

Laskar Cinta
Hanya Untukmu-Mawi
V/CLIP Jgn. Pisahkan – Mawi dan Marsha(baru)
Mawi - Al- Jannah
Siti Nurhaliza - Biarlah Rahsia
Dewa - Sedang Ingin Bercinta
V/C Marsha - She
V/C Mungkir Bahagia- Shaz (baru)
Farhan AF4-Sayang Disayang (baru)
Velvet AF4-Langit Ke Tujuh (baru)
MP3 KONSERT AF4 - MINGGU 4(baru)
Nakal Listening


Fav. Link Here



Siapa yg links dgn. nakal?

Contact Kami


Counter


Free Counters
Free Counters

referer referrer referers referrers http_referer





Credits
 

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker
 View My Public Stats on MyBlogLog.com