About me
Previous Posts

This chat central link with www.mp3central.blogspot.com
Get your own Chat Box! Go Large!

Konsert Diari Akademi Fantasia 4 (Minggu Ketujuh)

Monday, July 17, 2006
Ore : 1:22 PM

Wah inilah kali pertama au dapat menonton konsert dengan aman. Walaupun dah dapat jemputan untuk menonton secara live didewan MBPJ, aku terpaksa tolak sebab pelawaan ini hadir secara mendadak dan tidak dapat aku hadirkan diri, tapi sempat pulak aku bag I tiket itu pada member untuk menggantikan aku disana.

Undian diawal konsert
Amirul 22%
Faizal 19%
Velvet 16%
Lotter 16%
Farhan 16%
Haziq 12%

Pengkritik minggu ketujuh
Edry KRU
Siti Nurhaliza
Adlin Aman Ramli.

Lagu Bonus (Hip’s Don’t Lie)
Lagu tugasan yang bertimbun membuat persembahan pelajar untuk lagu bonus ini kelam kabut. Nampak sangat kurangnya harmoni didalm lagu ini. Farhan juga ada termausk awal untuk liriknya. Aku tau masalah utama mereka kurangnya latihan untuk lagu bonus. Jika minggu sesebelum ini hanya 2 lagu tugasan mereka. Untuk minggu ini ada empat lagu sebagai tugasan mereka. Itu yang nampak berterabur dan tidak membawa erti apa-apa sahaja.
2 Bintang

Amirul (Oh no! Kamu)
Secara keseluruhannya aku suka dengan persembahan Amirul minggu ini. Mungkin attitude yang Amirul ada untuk lagu sedemikian banyak membantunya. Dari segi koreografi masih banyak ruang yang boleh diperbaiki dan oleh sebab lagu ini panjang dan lirik yang asyik berulang membuatkan aku hampir bosan menontonnya.
3 Bintang

Farhan (Meniti titian usang.)
Aku kurang bersetuju dengan pengkiriti yang banyak membidas persembahan Farhan minggu ini. Aku rasa Farahan telah berjaya membuktikan sesuatu untuk lagu tugasannya. Walaupun semua sedia maklum yang dia tidak cenderung kepada musik rock tetapi dia telah membuktikan yang persembahannya tidak lah seteruk mana. Mungkin pakaian ala penyanyi Gehana Ska Cinta yang membuat para pengkritik meluat kerana kelihatan agak poser. Walaupun ada juga line yang dia terlupa aku tetap puas dengan apa yang dipersembahkannya.
4 Bintang

Faizal (Dealova)
Corak persembahan yang klasik dan kongkang. Itu yang dapat aku simpulkan dengan persembahn Faizal. Jelas Faizal memang mempunyai crying sesation dan ianya banyak membantu dia untuk membawa penonton menyelami apa yang dia nyanyikan. Tapi bila tengok balik tarian ballet kongkangnya aku boleh tergelak. Tapi apa-apa pun aku suka.
4 Bintang

Velvet (Caramu)
Sebenarnay aku memang dah jangka yang Zahid pasti muncul untuk membantu Velvewt untuk konsert kali ini. Velvet memang menhadapi kesukaran dan ketakutannya didalam diari menjadi kenyataan. Dia nampak sem[ut dan adakalanya hilang line. Yang kelakarnya Zahid pun leh terjangkit semput dan hilang line juga.
3 Bintang

Lotter (Chow Kit Road)
Aku memang Yakin yang Lotter akan memberikan yang terbaiuk untuk lagu ini. Walaupun tidak cukup nafas mungkin terlalu banyak pergerakkan diatas stage, attidue Lotter untuk lagu ini jelas terserlah. Cuma masalah aku denganpersembahan Lotter adalah bendera yang jelas membuatkan dia rimas dan tidak selesa. Dahla bendera tu bintang dia salah. Apa la nasib si Lotter ni
4 Bintang

Haziq (Tak Seindah Wajah)
Aku suka dengan VT aiman tak kisah. Cukup mendalam maksudnya. Tentang persembahn Haziq tiada banyak masalah dan itumemang makanannya.
3.5 Bintang

Leez (Kugembira disampingmu)
Kesilapan Leez untuk lagu tugasannya bila dia gagal memulakan persembahn dengan da boom. Padahal lagu tugasannya itu cukup catchy dan ammpun membawa impak untuk para penonton. Lagi satu discriminasi oleh pihak akademi yang tidak menyediakan back up dancer untuk Leez membuat persembahan Leez semakin hambar. Tapi Leez telah cuba memberikan yang terbaik untuk lagu ini.
3.5 Bintang

Lagu Bonus (Lemas & Saya Anak Malaysia)
Berbanding denagn lagu bonus yang pertama aku lebih menyukai kedua-dua lagu bonus ini. Keserasian antara pelajar telah wujud untuk lagu ini. Walaupun koreografi masih bnayk boleh dioleh oleh tenaga pengajar.
3.5 Bintang

Pelajar terkeluar
Lotter


Ulasan lain
Ferbie
Badrul
Klubbkidd

posted by admin at 1:22 PM | Permalink |

[ back home ]

Comments for Konsert Diari Akademi Fantasia 4 (Minggu Ketujuh)
Very cool design! Useful information. Go on! »

Ads Corner


TagMe!

TagMe!
Download

Laskar Cinta
Hanya Untukmu-Mawi
V/CLIP Jgn. Pisahkan – Mawi dan Marsha(baru)
Mawi - Al- Jannah
Siti Nurhaliza - Biarlah Rahsia
Dewa - Sedang Ingin Bercinta
V/C Marsha - She
V/C Mungkir Bahagia- Shaz (baru)
Farhan AF4-Sayang Disayang (baru)
Velvet AF4-Langit Ke Tujuh (baru)
MP3 KONSERT AF4 - MINGGU 4(baru)
Nakal Listening


Fav. Link Here



Siapa yg links dgn. nakal?

Contact Kami


Counter


Free Counters
Free Counters

referer referrer referers referrers http_referer





Credits
 

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker
 View My Public Stats on MyBlogLog.com