About me
Previous Posts

This chat central link with www.mp3central.blogspot.com
Get your own Chat Box! Go Large!

Diari Akademi Fantasia 4 (29 May 2006)

Tuesday, May 30, 2006
Ore : 1:43 PM

Untuk sesi tengahari aku tidak sempat mengikutinya. Jadi aku akan buat review untuk sesi kedua hari ini sahaja.

Hari ini merupakan hari pertama para pelajar AF masuk ke dalam akademi dan mula terputus dengan dunia luar. Apabila kita lihat reka bentuk AF kali ini ianya jauh berbeza dengan akademi yang lalu. Tiada lagi banglo mewah yang diubah suai untuk dijadikan akademi. Semuanya berwajah baru untuk tahun ini. Bila bebudak ini masuk AF mereka disuruh pakai mic masing-masing oleh RS pelajar yang baru yang aku tak tau namanya siapa (bukan SM yerk sebab sebelum ini ada rumors yang cakap Sm yang akan jadi RS untuk AF4).

Kemudian beralih kepada sesi pengenalan dengan tenaga pengajar secara rasmi dan Fazley menjadi jurucakap ketika itu. Diikuti oleh nasihat awal oleh tuan pengetua Ramli Sarip yang aku ingat antara lain Ramli mengingatkan para pelajar supaya jangan over kreatif dan cuba menghormat lagu. Selepas itu Cikgu Corie membacakan jadual kelas tarian yang akan diikuti pelajar sepanjang minggu. Fadley juga sempat memberikan amanat awal agar pelajar berkawan baik dengan 3 rakan baik iaitu Nihal (niat), Ramin (rancang) dan Kaber (Kaji semula). Fauziah Nawi pula berpesan agar para pelajar cuba terapkan apa sebenarnya tugasan seorang penghibur didalam diri mereka.

Kemudian lagu tugasan mingguan para pelajar diberikan. Kesemua lagu adalah dendangan asalan Allahyarham Tan Sri P. Ramlee dan Allahyarhamah Puan Sri Saloma. Pemilihan lagu ini adalah sempena mempeingati pemergian dan sumbangan beliau. Al-Fatihah.

Farhan - Hujan Di Tengahari
Faizal - Ingin Tahu
Nora - Perwira
Amirul - Dengar Ini Cerita
Karen - Malam Pesta Muda Mudi
Lotter - Azizah
Velvet - Darah Muda
Rich - Ai Ai Twist
Diddy - Aduh Sayang
Salima - Apa Guna Berjanji
Zila - Jangan Tinggal Daku
Haziq - Tidurlah Permaisuri

Paparan para pelajar memberi tahu lagu tugasan minggu ini didepan kamera dimulakan dengan Lotter yang menyanyikan sebaris lirik lagu tugasannya. Diikuti Faizal sama macam Lotter. Karen pun sama. Dan Zila pun berbuat benda yang sama siap Tanya kamera ok tak nyanyiannya. Farhan tidak menyanyi lagunya cuma beritahu yang dia bangga dapat nyanyi lagu itu. Velvet berharap yang dia boleh kurus lepas nyanyi lagu tugasannya dan diikuti Diddy yang cakap dia suka lagu yang dia dapat sebab catchy. Amirul muncul selepas itu memberitahu yang dia tak pernah dengar lagu yang dia dapat dan Salima cakap dia suka dengan lagu itu sebab ianya berentak fun dan memerli.

Diakhir episod diari kali ini, ditunjukkan Karen meminta tunjuk ajar dari Farhan cara menyanyikan lagu tugasannya. Kemudian ada paparan Rich dan Lotter suba menari twist yang aku tengok nape pelik sangat tapi memang kelakar la.. Diari AF 29/05/2006 end here.

posted by admin at 1:43 PM | Permalink |

[ back home ]

Comments for Diari Akademi Fantasia 4 (29 May 2006)
Ads Corner


TagMe!

TagMe!
Download

Laskar Cinta
Hanya Untukmu-Mawi
V/CLIP Jgn. Pisahkan – Mawi dan Marsha(baru)
Mawi - Al- Jannah
Siti Nurhaliza - Biarlah Rahsia
Dewa - Sedang Ingin Bercinta
V/C Marsha - She
V/C Mungkir Bahagia- Shaz (baru)
Farhan AF4-Sayang Disayang (baru)
Velvet AF4-Langit Ke Tujuh (baru)
MP3 KONSERT AF4 - MINGGU 4(baru)
Nakal Listening


Fav. Link Here



Siapa yg links dgn. nakal?

Contact Kami


Counter


Free Counters
Free Counters

referer referrer referers referrers http_referer





Credits
 

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker
 View My Public Stats on MyBlogLog.com