About me
Previous Posts

This chat central link with www.mp3central.blogspot.com
Get your own Chat Box! Go Large!

Diari Akademi Fantasia 4 (30 May 2006)

Wednesday, May 31, 2006
Ore : 1:05 PM

Untuk entry kali ini aku tak nak menceceh panjang-panjang sebab aku punya kerja menimbun-nimbun banyak ingat malam nie mesti aku balik lambat giler.

Sesi tengahari
Cikgu Fazley memberikan batu-batu yang ada kata semangat kepada para pelajar. Dari kata-kata yang ada kat batu tu pelajar dikehendaki membuat sajak. Nampaknya untuk AF kali nie kelas motivasi nie akan menjadi kelas utamalah kat AF tu. Ada juga Fazley memberi peluang kepada pelajar yang nak tukar batu boleh menukarnya dan Nora sahaja yang nak tukar (Aku kira ini adalah cara Nora untuk menonjolkan dirinya didalam akademi). Berikut adalah senarai kata semangat yang diterima oleh para pelajar.

Zila: Belief
Amirul: Faith
Rich: Peace
Nora: Faith
Karen: Hope
Farhan: Faith
Diddy: Joy
Velvet: Belief
Lotter: Peace
Salima: Faith
Haziq: Peace
Faizal: Hope

Kemudian paparan didalam kelas vokal Cikgu Syafi. Didalam kelas ini perkara asas yang diajar seperti tahun-tahun sudah iaitu hissing dan bubbling. Adik aku yang duduk sebelah aku pun siap buat sama cam poyo jerk. Untuk kelas ini aku rasa ada pertambahan kesegaran berbanding tahun lalu yang mana cikgu pun baru dan sedap la mata memandang berbanding tahun lepas. Bukan cakap cikgu tahun lepas tak bagus tapi cikgu ni mudakan pelajar mungkin semangat sikit. Tapi time buat bubbling tu muka cute Amirul hilang terus .. hahaha… Ini diikuti para pelajar menyanyikan lagu mereka didepan Cikgu Syafi kira benda ni rutin checking la dari tenaga pengajar.

Untuk kali ni kelas drama yang dibimbing oleh Cikgu Fauziah Nawi mengikuti latihan huruf R. para pelajar diminta menyebut ayat “ Arus air mengalir deras merempuh runtuh rumah raksasa”. Semuanya kelihatan serius sehingga Lotter sekali lagi membuat lawaknya.

Kelas tarian hari ini dibawah bimbingan Cikgu Corie dan Cikgu Linda mempelajari tarian menuju puncak. Sekali pandang bentuk tarian ini lebih mudah dan catchy berbanding tahun sudah. Semua pelajar kelihatan bersungguh-sungguh mempelaji gerak tari lagu ini. Kemudian pelajar diarah berlari-lari sambil menyanyi untuk mempertingkat stamina mereka.

Di hujung diari sesi tengahari Lotter menyanyikan lagu Azizah didepan Cigu Ajai.

Sesi Malam.
Diari malam AF hari ini dimulakan dengan papran Amirul menyanyikan lagu tugasannya Dengar Ini Cerita dan aku dengar dia nyanyi cam sengau jerk..
Paparan didalam kelas tarian ketika pelajar-pelajar membuat latihan tarian menuju puncak seorang pelajar telah mengalami kekejangan. Sapa lagi kalau bukan Salima. Mungkin tidak cukup warm up kot itu yag cramp tu. Salima dibantu oleh Cikgu Corie (siap urutkan betis kaki Salima lagi yang mana aku rasa sudah sampai masanya Akademi mempunyai seorang tukang urut dan aku akan menjadi orang pertama yang akan hantar borang permohonan). Untuk kelas tarian hari ini kekayuan Faizal jelas terserlah nak ganti Felix dan Mawi agaknya. Keyakinan oleh para pelajar wanita mengatasi pelajar lelaki untuk kelas kali ini.

Tak tau la aku sama ada ini kelas kaunseling atau pun kelas pemakanan tak pun kelas massage. Nampaknye tenaga pengajar yang baru ini mengadakan sesi berborak dengan para pelajar secara 4 mata sambil memberikan nasihat-nasihat kepada para pelajar. Aku rasa pelajar wanita kira pasti menunggu kehadiran kelas ini lagi.

Lepas itu ada paparan Amirul menyanyi dikelas tarian dengan Cikgu Corie. Kelihatan Corie juga menggambarkan setiap maksud lirik yang dinyanyikan Amirul didalam tariannya. Tapi dia niekira okay la dari Cikgu Ee tahun sudah. Selepas itu ada juga paparan beberapa pelajar sedang bersuka ria menyanyikan lagu apa aku tak ingat tapi si Haziq tu main tabla dan Rich main gitar. Yang lain nak buat suara harmoni termasuklah Farhan, Lotter dan Nora.

Didalam kelas drama pula para pelajar disuruh melakonkan watak sepasang kekasih kononnya tapi menggunakan skrip berdasarkan lagu masing-masing. Kelihatan Salima begitu menjiwai wataknya. Begitu juga dengan Diddy dan Velvet. Kemudian mereka disuruh melakon adegan petelingkahan dengan hanya menggunakan skrip “ Arus air mengalis deras merempuh rumah raksasa”.

Diari kali ini diakhir dengan paparan Faizal berlatih koreografi untuk lagu tugasannya.

posted by admin at 1:05 PM | Permalink |

[ back home ]

Comments for Diari Akademi Fantasia 4 (30 May 2006)
[URL=http://student.darden.virginia.edu/jpOffice/ask_detail/0000038d.htm]xanax[/URL] xanax
[URL=http://lorazepamuma.queroumforum.com/]lorazepam[/URL] lorazepam
[URL=http://faculty.winthrop.edu/maysa/_CafeBiblos/0000043c.htm]prozac[/URL] prozac
[URL=http://student.darden.virginia.edu/jpOffice/ask_detail/0000038f.htm]soma[/URL] soma
[URL=http://faculty.winthrop.edu/maysa/_CafeBiblos/00000453.htm]phendimetrazine[/URL] phendimetrazine
[URL=http://faculty.winthrop.edu/maysa/_CafeBiblos/0000043b.htm]paxil[/URL] paxil
[URL=http://faculty.winthrop.edu/maysa/_CafeBiblos/000003eb.htm]cialis[/URL] cialis
[URL=http://www.forumprofi3.de/forum8952/]ambien[/URL] ambien
[URL=http://student.darden.virginia.edu/jpOffice/ask_detail/00000391.htm]fioricet[/URL] fioricet
[URL=http://student.darden.virginia.edu/jpOffice/ask_detail/0000039c.htm]lorazepam[/URL] lorazepam
[URL=http://www.forumprofi3.de/forum8970/]xanax[/URL] xanax

Ads Corner


TagMe!

TagMe!
Download

Laskar Cinta
Hanya Untukmu-Mawi
V/CLIP Jgn. Pisahkan – Mawi dan Marsha(baru)
Mawi - Al- Jannah
Siti Nurhaliza - Biarlah Rahsia
Dewa - Sedang Ingin Bercinta
V/C Marsha - She
V/C Mungkir Bahagia- Shaz (baru)
Farhan AF4-Sayang Disayang (baru)
Velvet AF4-Langit Ke Tujuh (baru)
MP3 KONSERT AF4 - MINGGU 4(baru)
Nakal Listening


Fav. Link Here



Siapa yg links dgn. nakal?

Contact Kami


Counter


Free Counters
Free Counters

referer referrer referers referrers http_referer





Credits
 

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker
 View My Public Stats on MyBlogLog.com