About me
Previous Posts

This chat central link with www.mp3central.blogspot.com
Get your own Chat Box! Go Large!

KONSERT AKADEMI FANTASIA 05 MINGGU KELAPAN

Monday, May 07, 2007
Ore : 8:25 AM

My next champs!

Puas. Satu perkataan sahaja cukup untuk menggambarkan perasaan aku apabila menonton konsert minggu ini. Tetapi sebelum bercerita dengan lebih lanjut pasal AF aku nak minta maaf lagi sekali sebab sudah kembali jarang mengupdate blog ini. Gidong pun dah naik jemu remind aku untuk update blog nie. Maaf ye gidong, sebab aku betul-betul tak cukup masa. Proses peralihan tugasan semakin rancak aku jalankan. Hari Sabtu pagi aku dah tercongok kat office walaupun sebenarnya aku tak kerja sebab nak beri briefing untuk Fahmi budak baru yang akan mengambil alih semua tugasan aku di RTW. Dan jika minggu ini merupakan minggu terakhir pelajar mengadakan konsert untuk minggu kesembilan di Dewan MBPJ, bagi aku ini merupakan minggu yang terakhir aku akan bertugas disini. Dan mulai minggu depan aku akan memulakan tugas ditempat baru. Doakan aku success ditempat baru. Petang tadi aku sempat meluangkan masa untuk menonton Spiderman 3 bersama Eton, Danish dan Adam. Bagi aku filem Spiderman kali ini tidak banyak perubahan besar. Memang benar kata Dok yang tidak perlu menaruh harapan yang tinggi untuk filem kali ini, walaupun pada awalnya aku memang begitu berharap. Aku cuma dapat beri 3.5 bintang sahaja untuk Spiderman 3.

Okey berbalik pada AF. Aku memang cukup puas dari semua segi untuk konsert yang sudah. Astro masih berpegang pada janji untuk tidak mengadakan AFMASUK sudah cukup menggembirakan. Kejutan dan gimik untuk para pelajar amat menghiburkan lebih2 lagi ketika Norlia Ghani dan Farid Kamil bersketsa untuk Heliza memang begitu mencuit hati dan bermesej. Persembahan pembukaan dengan Boria AF05 cukup sebagai pembuka selera untuk terus menonton walaupun tidaklah sebaik mana namun mood untuk terus menonton dan bersantai didepan Tv terus wujud. Untuk minggu ini pengkritik jemputan Lolok memang cukup berkaliber dengan memberikan pandangan-pandang yang cukup bernas dan tidak seperti pengkritik-pengkritik jemputan sesebelum ini yang mana selalu kehabisan idea untuk memberi komentar terhadap persembahan para pelajar akibat daripada semua komen telah disampaikan terlebih dahulu daripada pengkritik tetap. Mengenai tugas terakhir Aznil sebagai pengacara musim kali ini memang sudah dijangka, dan terungkai sudah spekulasi didada akhbar Kosmo yang mana Aznil akan meletakkan jawatan sesudah konsert kelapan tidak menjadi kenyataan. Walaupun Aznil dengan AF cukup sinonim namun bagi aku sudah tiba masanya AF membuka ruang untuk muka baru menggantikan beliau dimusim depan. Untuk pengetahuan semua kini aku sudah memilih calon juara AF untuk musim kali ini. Mila merupakan pilihan aku untuk bergelar juara AF musim ini. Peningkatan prestasi dan daya saing yang ditunjukkan oleh Mila telah berjaya membuka mata banyak pihak. Agaknya akan berlakarkah sejarah AF akan dimenangi oleh pelajar perempuan buat kali pertama? Harap-harap termakbul hendaknya. AFUNDI MILA! Inilah ulasan ringkas mengenai persembahan para pelajar untuk konsert kelapan ini.

Pengkritik jemputan: Lolok

Kedudukan Diawal Konsert

Ebi

Dafi

Shawal

Aswad

Heliza

Candy

Mila

Kedudukan selepas undian ditutup.

Aswad

Mila

Ebi

Heliza

Candy

Shawal

Dafi

Dafi – It’s gonna be me.
Dafi ada sedikit penurunan prestasi minggu ini. Dia tenggelam disebalik koreografi dan backup dancer yang otai-otai dibelakangnya. Memang aku tau yang Dafi ini memang boleh menari tetapi vocally dia tidak dapat deliver well ketika menari.

Butang Biru datang dari: Tiada

Nakal bagi 3 Bintang

Mila dan Koir Jari Jemari

Mila – Aku takkan bersuara
Memang ada terkucil pitching dan suara pecah diawal verse dan memula nak masuk chorus tu. Tapi dia dapat hick up balik dan terus perform dengan baik. Feel dan vokal flow together membuatkan persembahan dia cukup tersentuh dihati.

Butang Biru datang dari: Gee, Hattan, Ogy & Lolok

Nakal bagi 4 1/2 Bintang

Ebi not so relax

Ebi – Kisah kau dan aku
Jelas nampak Ebi sudah cuba melakukan sebaik mungkin. Dari segi lontaran vocal memang cukup jelas tidak seperti konsert-konsert sudah yang kelihatan kurang bermaya. Untuk konsert kali ini aku tengok Ebi refreshing dan bersungguh-sungguh. Cuma emosi sahaja yang membuatkan persembahan dia sedikit kekurangan. Dan kejutan dari Kak Yam peminat fanatic Ebi memang lawaklah.

Butang Biru datang dari: Gee dan Lolok

Nakal bagi 3 1/2 Bintang

The most consistant - Candy

Candy – Perhaps, perhaps, perhaps.
Kehadiran Safura sebagai watak Rokiah Ronggeng memang bersesuaian dengan lagu ini. Candy deliver this song very well and catchy. Aku suka dengan keseksian yang ditonjolkan dan attitude yang berikan sampai cukup untuk menimbulkan mood untuk terus mengikuti persembahan beliau. Dari segi vocal dia memang tiada masalah.

Butang Biru datang dari: Gee, Hattan, Ogy dan Lolok

Nakal bagi 4 Bintang

Shawal - Berikan aku peluang

Shawal – Kaulah segalanya.

Kejantanan vocal Shawal tidak boleh dipertikaikan lagi. Dia memang sesuai dengan lagu-lagu bergenre sedemikian. Cuma emosi untuk lagu ini agak kurang diawal persembahan membuatkan aku agak kosong, namaun Shawal dapat juga menyampaikan mesej lagu dengan penjiwaan dan penyampai yang cukup baik diakhir persembahan. Aku harap dia akan ke final. Risau jugak sebab dah 3 minggu berturut-turut dia asyik second last jerk lepas tutup undian.

Butang Biru datang dari: Gee

Nakal bagi 3 1/2 Bintang

Aku cabai kang hang semua!!

Heliza – Kesal.
Walaupun banyak kata-kata kurang enak di chat @15 tentang persembahan Heliza didalam konsert ini namun aku tetap suka. Dia menjiwai dan menyampaikan tugasan yang diberikan sebaik mungkin. Cuma waktu dia stand kat tangga hujung pentas tu terlampau lama membuat aku agak bosan sedikit. Dia macam terlupa audience yang ada diserata dewan ketika itu. Namun I give her an applause for the performance she done.

Butang Biru datang dari: Gee, Hattan, Ogy & Lolok

Nakal bagi 4 Bintang

The best performance this week.

Aswad – Korban cinta

Aku rasa minggu ini persembahan terbaik jatuh kepada Aswad. Dia mampu menyapaikan mesej lagu dengna cukup berkesan. Tidak perlu ada sketsa atau pun bacakup dancer untuk membantu persembahan cukup dengan vocal dan ekspresi yang diberikan.

Butang Biru datang dari: Gee, Hattan, Ogy & Lolok

Nakal bagi 4 1/2 Bintang

Pelajar tersingkir

Dafi

Ulasan Lain:-

Joe Klubbkidd

Penglipurlara-AF5

Noumad

Labels:


posted by admin at 8:25 AM | Permalink |

[ back home ]

Comments for KONSERT AKADEMI FANTASIA 05 MINGGU KELAPAN
Ads Corner


TagMe!

TagMe!
Download

Laskar Cinta
Hanya Untukmu-Mawi
V/CLIP Jgn. Pisahkan – Mawi dan Marsha(baru)
Mawi - Al- Jannah
Siti Nurhaliza - Biarlah Rahsia
Dewa - Sedang Ingin Bercinta
V/C Marsha - She
V/C Mungkir Bahagia- Shaz (baru)
Farhan AF4-Sayang Disayang (baru)
Velvet AF4-Langit Ke Tujuh (baru)
MP3 KONSERT AF4 - MINGGU 4(baru)
Nakal Listening


Fav. Link Here



Siapa yg links dgn. nakal?

Contact Kami


Counter


Free Counters
Free Counters

referer referrer referers referrers http_referer





Credits
 

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker
 View My Public Stats on MyBlogLog.com