About me
Previous Posts

This chat central link with www.mp3central.blogspot.com
Get your own Chat Box! Go Large!

Diari Akademi Fantasia 4 (29/06/2006)

Friday, June 30, 2006
Ore : 2:04 PM

Tak banyak aku nak tulis pasal diari semalam sebab tak berapa banyak benda yang menarik berlaku didalam akdemi. Diari dimulakan dengan ambung dari keajaiban semalam. Para pelajar sebenarnya didatnagi oleh Cheff Rahman dari Adabi. Ini semua saja nak promote Adabi sebagai penaja. Para pelajar ditunjuk ajar tengtang tertib ketika makan. Kemudian Maskot Adabi muncul yang sebenarnya Aznil yang memakai costume maksot itu.

Didalam kelas Ummi pun agak bosan juga cuma ada paparan Salima,l Amirul dan Haziq yang tidak begitu faham cara penyampaian lagu tugasan mereka. Kemudian ada kejutan untuk Ummi kerana hari lahirnya kelmarin. Para pelajar menyanyikanlagu Happy Birthday untuk Ummi.

Paparan kemudian berpindah ketika para pelajar membuat persembahn didepan tenaga pengajar. Persembahan para pelajar ketika itu menghampakan. Tiada langsung kesungguhan ditunjukkan. Farhan siap menangis ketika menyampaikan lagu tugasannya. (adakah ini taktik dia untuk meraih lebih banyak undi?) . Cikgu Ajai ternyata berang dengan persembahan para pelajar. Kemudian kelihatan Ajai berbincang dengan Pengetua Ramli Sarip berkenaan prestasi pelajar sebentar tadi. Ternyata Ajai cukup tidak berpuas hati dengan prestasi para pelajar yang aku kira memang cukup memalukan.

Kemudian ada ditunjukkan yang Farhan cuba meminta maaf dengan Lotter kerana dia yang menjadi punca para pelajar lain turut dimarahi. Kemudian para pelajar dipanggil untuk bertemu dengan pengetua. Pengetua memberi kata dua kepada semua para pelajardan mengingatkan mereka bahawa cabaran mereka yang sebenar berada diluar AF kelak.

Paparan beralih kedalam kelas Cikgu Linda yang cuba mengajar Haziq tentang koreografi tarian untuk lagunya. Salima dan Amirul turut membantu. Kalau betullah cara yang digunakan Haziq pasti tarian itu kelihatan menarik.

Tetamu yang seterusnya masuk ke dalam AF adala kumpulan Kopratasa. Para pelajar ada diberi nasihat dan diberi kesempatan untuk bertanya dengan kumpulan ini. Kelihatan Amirul cukup bersyukur dengan kehadiran mereka. Kemudian Amirul menyanyi bersama Kopratasa lagu tugasannya.

Kalau di AF3 dahulu para pelajar diminta membuat Mr bola-bola sebagai arca. Musim ini para pelajar disuruh membuat lukisan tidak kira apa. Tapi lukisan yang paling aku suka adalah lukisan Haziq berjudul tenggelam. Cukup bermakna bagi dirinya. Diari diakhiri dengan gambaran seorang wanita sedang duduk diatas bola senam di bilik tarian. Siapakah gerangannya?? Confirm Siti (dah tak rahsia)....…

Ulasan lain
Klubbkidd

Pengumuman Blog Ferbie dah dibuka kembali…….

posted by admin at 2:04 PM | Permalink |

[ back home ]

Comments for Diari Akademi Fantasia 4 (29/06/2006)
Ads Corner


TagMe!

TagMe!
Download

Laskar Cinta
Hanya Untukmu-Mawi
V/CLIP Jgn. Pisahkan – Mawi dan Marsha(baru)
Mawi - Al- Jannah
Siti Nurhaliza - Biarlah Rahsia
Dewa - Sedang Ingin Bercinta
V/C Marsha - She
V/C Mungkir Bahagia- Shaz (baru)
Farhan AF4-Sayang Disayang (baru)
Velvet AF4-Langit Ke Tujuh (baru)
MP3 KONSERT AF4 - MINGGU 4(baru)
Nakal Listening


Fav. Link Here



Siapa yg links dgn. nakal?

Contact Kami


Counter


Free Counters
Free Counters

referer referrer referers referrers http_referer





Credits
 

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker
 View My Public Stats on MyBlogLog.com