About me
Previous Posts

This chat central link with www.mp3central.blogspot.com
Get your own Chat Box! Go Large!

KONSERT AKADEMI FANTASIA 05 MINGGU KEDUA

Monday, March 26, 2007
Ore : 8:39 AM

Akademi Fantasia Fever Is Back.

Aku rasa Akademi Fantasia yang hilang selama ini telah muncul kembali. Untuk konsert kedua ini, impak AF kembali terasa. Tiada lagi muzik polyphonic kedengar untuk lagu tugasan cuma lagu Menuju Puncak jer yang pakai susunan musik tu. Pengenalan robotic dari pelajar menarik (aku paling suka cara penyampaian Noni, walaupun ada yang macam robot rosak jerk.). Peningkat persembahan para pelajar juga memberi impak untuk konser kali ini.

Kedudukan Pelajar Di Awal Konsert

Dafi

Heliza

Aswad

Fatin

Ebi

Rizal

Shawal

Farha

Candy

Afiq

Noni

Dekna

Mila

Candy - Semua Jadi Satu

Kejutan kehadiran Kris, Ruth & Titi DJ banyak membantu menaikkan mood untuk lagu persembahan Candy. Candy memberikan attitude yang penuh untuk lagu ini. Dari segi vocal its average because sometime low note tak clear sangat Adakala backup singer punya suara lebih menonjol dari vocal Candy sendiri. 3 1/2 Bintang

Rizal - Kembali Merindu

Aku tau yang dia ni dah cuba buat yang terbaik. Tapi aku cuma nampak persembahan yang fake. Aku tak setuju dengan apa yang Ogy cakap pasal keikhlasan Rizal menyampai lagu ini. Dia nampak memaksa-maksa, langsung tak natural. Dah la suara flat jerk. 2 1/2 Bintang

Ebi - Bailamose

Starting lagu jerk dia tak dapat nak grab aku punya attention untuk follow persembahannya. Sebutan banyak yang mumble. Banyak kali aku dengar suara dia nie bergetar bila naik high note. Cuma aku sukakan effort yang ditunjukkan untuk lagu ini. 3 Bintang

Heliza - Aku Bukan Untukmu

Overall persembahan dia nie ok. Cuma adalah sesikit pitching lari. Yang lain semua ok.

4 Bintang

Fatin - Bila Rindu Ku Sebut Nama Mu

Aku tak surelah dia nie boleh ke nyanyi lagu yang ada range yang luas nanti. Sebab tone suara Fatin nie halus dan sengau sikit. Macam lagu Dangdut jerk yang dia nie boleh bawak. Untuk lagu semalam, aku rasa dianye persembahan macam kosong jerk. Lembik takde kick. Dah lah takde dancer ke apa ker untuk buat tarian selingan bila time bridge lagu tu. Vibrato pun banyak jugak macam Heliza di konsert pertama. Aku cuma rasa ngantuk jek tengok Fatin punya persembahan malam tadi. Memang tak kena dengan tagline yang dia pakai patutnya dia pakai Takde Sytle. 2 Bintang.

Farha- Biarkan Aku Menangis.

Aku sukakan feel yang Farha bawak dalam lagu ini. Walaupun tak banyak pergerakkan cuma air muka dan eye contact dah cukup buat aku terasa. Vokal masih ada yang perlu diperbetulkan untuk certain part dalam lagu tu. Gaya penyampaian Farha memang lain dari penyanyi asal itu yang aku suka.

3 1/2 Bintang

Mila - Got To Tell You

Untuk lagu ini masih kurang attitude yang ditonjolkan Mila. Tak cukuplah aku rasa. Dia gagal nak tunjukkan ketegasan yang perlu untuk lagu ini. Dari segi vokal masih banyak yang perlu dipelajari oleh bekas penyanyi hotel Evergreen Penang nie. Dia kurang yakin dengan diri dia sendiri.

2 1/2 Bintang

Afiq - Biso Benar

Kurang jiwa pada lagu ini buat persembahan Afiq hambar. Vokal pun average jerk. Aku memang jangka yang dia akan terkeluar malam tadi. Tapi bukan sebab persembahan dia tak best. Sebab ada lagi pelajar lain yang buat persembahan lebih terus dari Afiq. 2 1/2 Bintang

Noni - Mi Rae

Ada jugak pengkiritik jemputan untuk untuk Noni. Sebab lagu tugasan lagu jepun. Jadi Mr Yamada di jemput untuk memberi kritikan dari segi diction Noni untuk lagu ini. Aku suka alunan suara Noni. Dari segi feeling tak yang nak ulaslah sebab aku tak paham maksud yer. Aku kasi tambahan setengah bintang untuk Noni sebab nyanyi lagu bahasa asing selain dari English. 3 1/2 Bintang

Dekna - Cinta

Aku suka dengan persembahan Dekna. Very funky dan ada attitude. Dekna nie memang selamba jer. Dah takde malu-malu atas pentas. Cara pesembahan pun tak terikut Amy Mastura. Vocally dia kena improve low note dan stamina jerk. Yang lain dah ok.

3 Bintang

Dafi - Pecinta Wanita.

Aku tak paham nape orang sibuk undi dia nie. Kalau sebab dia handsome jerk aku rasa dia salah masuk pertandingan. Dia kena masuk Hero Remaja bukan AF. Suara kelaut jerk aku dengar. Cuma guna muka untuk raih undi. High note pun tak sustain dan banyak sangat yang flat. Aku nak tengok Dafi menerima cabaran yang lebih hebat untuk lagu tugasan di minggu depan. Sebab dua minggu ni dia dapat lagu yang santai jerk. Tapi segi feel dan cara persembahan ok. Sebab pandai main dengan audience dan kamera. Tu jerk yang ok. Yang lain memang kelaut. 2 1/2 Bintang

Aswad - Nak Kawin Takde Duit

Sapa yang tak tau tagline dia nie. Ramai yang dah tau "Line clear". Sura memang jelas projectionnya dan ada dynamic, Cuma satu jerk masalah aku dengan persembahan Aswad nie. Tangan dia tu, asyik buat benda yang sama jerk. Dah macam Karam Singh Walia pun ada jugak. Aku rasa Ibu Fati dan LJ kena ajar dia buat benda yang lain. Sebab aku dah muak dengan gaya tangan Karam Singh Walia. 3 1/2 Bintang

Shawal - Kenangan Mengusik Jiwa

Aku terhibur dengan persembhan Shawal untuk lagu ini. Memang kena dengan tagline dia sendiri. Walaupun ada tempo lari sikit tapi dia tetap rileks dan enjoy the song so much.

4 Bintang

Menuju Puncak.

Koreografi para pelajar sudah semakin sharp dan dah makin ikut licin. Cuma lagu jerk yang aku rasa dah makin tawar. Hope Roslan can rearrange again this song. So our AF finally come back.

Pelajar tersingkir :- Afiq

Dafi yang dapat tempat pertama undian, membawa Candy untuk menonton konsert 3 Diva malam tadi.

Ulasan Lain:-

Joe Klubbkidd

Ahmad Faidi

Penglipur AF

Labels:


posted by admin at 8:39 AM | Permalink |

[ back home ]

Comments for KONSERT AKADEMI FANTASIA 05 MINGGU KEDUA
bro! i copy+paste ulasan u about shawal.. tq! tq!

Ads Corner


TagMe!

TagMe!
Download

Laskar Cinta
Hanya Untukmu-Mawi
V/CLIP Jgn. Pisahkan – Mawi dan Marsha(baru)
Mawi - Al- Jannah
Siti Nurhaliza - Biarlah Rahsia
Dewa - Sedang Ingin Bercinta
V/C Marsha - She
V/C Mungkir Bahagia- Shaz (baru)
Farhan AF4-Sayang Disayang (baru)
Velvet AF4-Langit Ke Tujuh (baru)
MP3 KONSERT AF4 - MINGGU 4(baru)
Nakal Listening


Fav. Link Here



Siapa yg links dgn. nakal?

Contact Kami


Counter


Free Counters
Free Counters

referer referrer referers referrers http_referer





Credits
 

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker
 View My Public Stats on MyBlogLog.com